اصطلاحات پایه ای تبلیغات گوگل

چه شما یک تازه وارد به دنیای تبلیغات اینترنتی باشید و یا یک تازه وارد به دنیای سیستم تبلیغات گوگل، اصطلاحاتی وجود دارد که ممکن است با آنها آشنا نباشید. در اینجا خلاصه ای از مهمترین عبارات سیستم تبلیغاتی گوگل وجود دارند که ادامه به ایشان می پردازیم. واضح است که تمامی این واژه ها و عبارات مربوط به بخش تبلیغات گوگل برای شما نا آشنا است. به منظور آشنایی بهتر می توانید فرهنگ لغات گوگل مراجعه نمایید. در اینجا برخی از مهمترین و پر مصرف ترین اصطلاحات و لغات این مجموعه آورده شده است:

کلید واژه (Keyword)

کلید واژه در اصل همان عبارات یا اصطلاحاتی هستند که شما می خواهید به واسطه آنها تبلیغتان نمایش داده شود. بطور مثال اگر شما فروشنده گل هستید، می توانید از کلید واژه "گل رز" در در لیست کلمات کلیدی خود استفاده کنید. وقتی که یک کاربر گوگل در صفحه جستجوی خود لغت "گل رز" را جستجو می کند، تبلیغ شما در کنار و یا بالای نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد.

Campaign و Ad group

اکانت های قسمت تبلیغاتی گوگل بر اساس Campaign ها و Ad group ها ساخته شده اند. شما کار خود را با یک Campaign آغاز می کنید که بودجه روزانه و تنظیمات هدف گذاری مربوط به خود را دارد. چنانچه قصد گسترش تبلیغات خود را داشته باشید، می توانید Campaign های بیشتر و گروه های تبلیغاتی بیشتری را ایجاد کنید که هر یک شامل تبلیغات، کلمات کلیدی و موقعیت هایی در داخل یک Campaign هستند. به طور مثال شما می توانید برای هر یک از محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید یک Campaign ایجاد نمائید.

کلیک

چنانچه یک بازدید کننده تبلیغات شما را دیده و بر روی آن کلیک کند حساب کاربری شما این موضوع به عنوان یک کلیک به ثبت می رساند. با بررسی کلیک های خود می توانید دریابید که چه تعداد از کاربران از طریق تبلیغ شما وارد سایت شما شده اند.

CPC (هزینه بابت هر کلیک)

شما می توانید به سیستم تبلیغات در گوگل اجازه دهید که CPC شما را به صورت اتوماتیک تنظیم نماید، و یا آنکه خودتان حداکثر پیشنهاد هزینه CPC را تعیین کنید. پیشنهاد هزینه CPC به شما کمک می کند تا تعیین کنید که چگونه تبلیغ تان نمایش داده می شود و جایگاه آن به چه صورت است.

Impression یا .Impr

عدد مربوط به Impression عبارت است از تعداد دفعاتی که تبلیغ شما در گوگل یا شبکه های مختلف گوگل نمایش داده شده است. با بررسی تعداد Impression های خود می توانید متوجه شوید که تبلیغ شما چند بار در معرض نمایش قرار گرفته است.

CTR یا Click Through Rate CTR

عبارت است از نسبت تعداد کلیک هایی که بر روی تبلیغ شما صورت گرفته به تعداد دفعاتی که تبلیغ شما نمایش داده شده است. CTR کلمه کلیدی شاخص مهم و معتبری است که ارتباط آن را به کاربر نشان می دهد و میزان موفقیت یک کلید واژه را مشخص می سازد. هر چه ارتباط بین کلید واژه ها و تبلیغات شما بیشتر بوده و با تجارت شما مرتبط تر باشند، تعداد کلیک های کاربران نیز بر روی تبلیغ شما افزایش پیدا خواهد کرد.

Average Position

Average Position نمایانگر موقعیت نمایش تبلیغات شما در نتایج جستجو است، که به ازای هر کلمه کلیدی متفاوت می باشد. عدد "1" نشانگر بالاترین موقعیت در صفحه نخست نتایج جستجو است. وقتی Average Position عدد "1.7" را نشان می دهد، معنی آن این است که تبلیغ شما معمولا در موقعیت 1 یا 2 نمایش داده شده است. Average Position مقادیر ثابتی ندارد. این مقادیر به عوامل متعددی در زمینه کارآیی اکانت شما بستگی داشته و میانگینی از مکان های نمایش تبلیغات شما می باشد.

Quality Score (امتیاز کیفیت)

Quality Score معیاری است که میزان اعتبار و ارتباط تبلیغات شما، کلمات کلیدی یا وب سایت شما را ارزیابی می کند. Quality Score کمک می کند تا مطمئن شوید که تنها مرتبط ترین تبلیغات در نتایج جستجو ها قرار دارند.

Conversion

یک Conversion زمانی رخ می دهد که یک کاربر عملی را که شما تمایل به انجام آن هستید را در وبسایت شما انجام می دهد، این عمل می تواند مانند خرید چیزی و یا درخواست اطلاعات بیشتر از طریق فرم های تماس شما در مورد محصول یا خدمات شما باشد.

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده، شما می توانید اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این مطلب بیان می نمائید.

لطفا دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان بفرمائید:
نام و نام خانوادگی
نام و نام خانوادگی وارد نشده است.
پست الکترونیکی
آدرس ایمیل وارد نشده است. (yourname@example.com) آدرس ایمیل وارد شده معتبر نمی باشد. (yourname@example.com)
دیدگاه
 دیدگاهتان وارد نشده است.