Call To Action و استفاده صحیح از آن

منظور از Call To Action دکمه ای است که شرایط را برای کاربر فراهم کند که در لحظه ای که نیاز دارد به سرویس شما دسترسی پیدا کند. Call To Action یکی از مهمترین فاکتورها در تبدیل بازدید کننده از وب سایت به مشتری بالقوه بوده و می بایست در بازاریابی اینترنتی بدان توجه ویژه ای شود. در ادامه بیشتر با این عامل مهم در بازاریابی و ویژگی های آن آشنا خواهید شد.

Call To Action یا CTA چیست؟

همانطور که از ترجمه ساده این عبارت مشخص است، این تکنیک، از بازدیدکننده میخواهد تا کاری را انجام دهد. CTA مخفف عبارت Call To Action می باشد که به معنی در خواست انجام فعالیت است. CTA بنر، دکمه، متن و یا هر گرافیک دیگری است که از بازدید کننده درخواست می نماید تا فعالیتی را در سایت انجام دهد. در صورتیکه این کار طبق قوانین CTA انجام شود، بازدهی بالاتری خواهد داشت. در طراحی درخواست انجام فعالیت مناسب، باید نکاتی رعایت شود که در ادامه بررسی می گردد.

نکات مهم در ایجاد یک CTA

  1. اندازه CTA باید بزرگ باشد: هدف CTA، جلب توجه بازدید کننده است و یکی از راه های انجام این کار بزرگنمایی می باشد.
  2. <?php echo $row_RS_Post_Detail['txtPostTitle']; ?>

  3. برای CTA فضای کافی در نظر بگیرید: CTA خود را به گونه ای طراحی کنید که فضای کافی برای هدف اصلی که جلب توجه بازدید کننده و انجام فعالیتی در این خصوص می باشد فراهم گردد، و از شلوغ کردن آن بپرهیزید. ترکیب CTA با دیگر المان ها در صفحه نیز فاکتور بسیار مهمی می باشد.
  4. <?php echo $row_RS_Post_Detail['txtPostTitle']; ?>

  5. CTA را در فضایی بالای صفحه قرار دهید: درخواست انجام فعالیت باید در مکانی در صفحه قرار گیرد تا بازدید کنندگان بدون مراجعه به پایین صفحه آن را مشاهده نمایند. نتایج تحقیقی در این خصوص نشان می دهد که بهترین مکان برای قراردهی تبلیغات در صفحه مکان بالا و سمت چپ صفحه می باشد.
  6. <?php echo $row_RS_Post_Detail['txtPostTitle']; ?>

  7. در CTA از تضاد رنگی استفاده نمایید: کنتراست یا تضاد رنگی یکی از بهترین عواملی است که توسط آن می توان جلب توجه نمود. می توانید برای متن یا دکمه خود، رنگی مخالف رنگ پیش زمینه در نظر بگیرید تا توجه بازدید کنندگان را به آن بیشتر جلب نمایید.
  8. <?php echo $row_RS_Post_Detail['txtPostTitle']; ?>

  9. تمایز خاص با قرارگیری ماوس بر روی آن: حتما تا کنون درخواست های انجام فعالیتی را که پس از قرار گیری ماوس بر روی آن ها عملی مانند تغییر رنگ دکمه انجام می شود را دیده اید. اضافه کردن این جلوه خاص بازدید کننده را یک قدم به انجام فعالیت نزدیک تر می کند.
  10. <?php echo $row_RS_Post_Detail['txtPostTitle']; ?>

  11. از اشکال غیر معمول در CTA استفاده نمایید: اغلب CTA ها، شکلی شبیه به یکدیگر دارند که معمولا مستطیل شکل هستند. در صورتی که CTA گرافیکی که دارای گوشه های دایره ای و خمیده باشد توجه بازدید کننده را بیشتر به خود جلب می کند. گرافیک ها با گوشه های مربعی شکل و تیز بازدید کننده را به یاد تبلیغات می اندازد که نرخ کلیک بر روی آن در این صورت کاهش می یابد.
  12. <?php echo $row_RS_Post_Detail['txtPostTitle']; ?>

  13. از جهت ها در CTA خود استفاده نمایید: یکی از انواع موفق CTA، موردی است که در آن از فلش ها استفاده و به جهات توجه ویژه ای می شود. در تحقیقی که در این خصوص صورت گرفته است توصیه می گردد تا در صورتی که از عکس انسان در درخواست انجام فعالیت استفاده می نمایید چهره فرد به جای قرارگیری به صورت مستقیم در مقابل مخاطب، به نوعی قرار گیرد که به المان اصلی برای CTA اشاره نماید.
  14. <?php echo $row_RS_Post_Detail['txtPostTitle']; ?>

  15. در ایجاد CTA، به جای تمرکز بر روی گرافیک بر روی متن تمرکز کنید: تحقیقات نشان داده است که بازدید کنندگان از وب سایت، محتویات متنی را بیشتر از محتویات گرافیکی می خوانند. افرادی که به دنبال اطلاعات هستند به متن، بیشتر از عکس توجه می کنند.
  16. <?php echo $row_RS_Post_Detail['txtPostTitle']; ?>

  17. CTA ها را اولویت دهی کنید: ممکن است در صفحه وب سایت خود چندین CTA مانند عضویت در خبرنامه، عضویت در وب سایت و یا دانلود کتاب آموزشی رایگان را قرار داده باشید. اطمینان حاصل کنید که CTA های مهم تر، از لحاظ اندازه، بزرگ تر و از لحاظ مکان در موقعیت بالاتری قرار گیرند.
  18. <?php echo $row_RS_Post_Detail['txtPostTitle']; ?>

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده، شما می توانید اولین نفری باشید که نظر خود را در مورد این مطلب بیان می نمائید.

لطفا دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان بفرمائید:
نام و نام خانوادگی
نام و نام خانوادگی وارد نشده است.
پست الکترونیکی
آدرس ایمیل وارد نشده است. (yourname@example.com) آدرس ایمیل وارد شده معتبر نمی باشد. (yourname@example.com)
دیدگاه
 دیدگاهتان وارد نشده است.